Armand Triepels
Eyckenstein 58
Beoordeling:
Allereerst, dank Team Vleuten, Pim, Jules, Elisa, Tamara en Lindsay voor jullie ondersteuning tijdens het verkoopproces.
Het eerste contact met Pim was zeer prettig. Hij legde het proces goed uit en dacht mee in kansen. Gaf in het gesprek aan dat zijn team ook nog zou langskomen. Zodat het team er ook een persoonlijk gevoel zou krijgen. Ik was daar extreem van gecharmeerd en vond ik echt een zeer sterk punt van De Keizer. Dit is echter niet gebeurd.
De verwachting dat de prijs over de door mij bedachte prijs zou gaan, maakte Pim meer dan waar. Ondanks dat andere makelaars bij mij aangaven dat dit een stuk lager zou zijn.
In verband met Covid was de interieurstylste alleen per app bereikbaar in plaats van fysiek. Dit was wel jammer, maar ze heeft alsnog ondersteund.
Last minute fotografie is allemaal goed en snel geregeld. De foto's en filmpjes waren echt prachtig! Complimenten aan de fotograaf.
De brochuretekst was wervend en enthousiast geschreven. Leuk om te zien hoe het team van De Keizer kenmerken in de wijk en de woning weten te belichten, zonder dat je er zelf als bewoner direct bewust van bent dat dit zo'n USP is. Doordat het team niet bij de woning is geweest, moest ik ze hier en daar wel nog een beetje corrigeren.
Bij de conceptplaatsing op Move moest ik zelf wel scherp op de details letten. Zo kwam het meetrapport rond de 79,8 m2 uit en heb ik zelf moeten nabellen, of dit dan niet 80 m2 op Funda moest zijn in plaats van 79. Uiteindelijk helpt dat wel bij de waarde van je huis (denk ik).
Tijdens het bezichtigingen proces kreeg ik ook 's avonds een fijne update. Het team is heel bevlogen en probeert van alles op de hoogte te zijn. Mede door een Whatsapp groep, ging communicatie snel.
Na het geven van de opdracht ging - in tegenstelling tot mijn verwachting - vrijwel alle communicatie verder via het kantoor of andere makelaars van De Keizer en heb ik Pim vrijwel niet meer gesproken/gehoord. Tot het moment van het delen van de biedingen. Na de keuze van de koper, ging het contact ook vrijwel direct weer door naar de andere medewerkers. Die - nogmaals - wel allemaal enthousiast en gedreven overkomen!
Helaas was er ook een momentje van niet scherpte bij mij. In mijn beleving had ik met Pim in het eerste gesprek afgesproken, dat de opstartkosten inclusief zat bij de courtage. Dit bleek achteraf op de notarisnota separaat gefactureerd te worden en daarmee dus aanzienlijke extra kosten voor mij op te leveren (in mijn berekeningen) t.o.v. hetgeen mijn woning opleverde. Terugzoekend in de opdrachtbevestiging blijk ik bij het ondertekenen helaas die scherpte even te hebben gemist.
De algemene indruk is dus zeker positief. Een aanbeveling zou ik ook doen aan anderen de woning via De Keizer te verkopen. Ik zou wel ook adviseren scherp en kritisch te blijven gedurende het hele traject.